ثنا جوجوثنا جوجو، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 22 روز سن داره
علی کوچولوعلی کوچولو، تا این لحظه: 9 سال و 6 ماه و 4 روز سن داره
زندگی مشترکمون زندگی مشترکمون ، تا این لحظه: 13 سال و 9 ماه و 16 روز سن داره

جوجوی من و مجتبی

خدایا چشمتو از زندگیم برندار..............

هفته 18

1390/12/1 10:32
نویسنده : محیا
409 بازدید
اشتراک گذاری

هفته 18 بارداري

122200104.gifکودک شما چگونه تغییر می کند؟119.gif122.gif

اندازه كودك شما تقريبا 14 سانتي متر (تقريبا به اندازه يك سيب زميني بزرگ) و وزن او حدود 220 گرم است. او مشغول خم كردن دستها و پاهايش است و شما به تدريج اين حركات را بيشتر و بيشتر احساس خواهيد كرد. رگهاي خوني او را مي توان از زير پوست نازك و شفافش ديد و گوشهاي او اكنون در مكان نهايي خود قرار دارند و بخشهاي بيروني گوشهاي او نيز پيدا هستند. دور اعصاب او با ميلين (كه يك پوشش محافظ از جنس چربي است) در حال پوشيده شدن است و اين فرآيند تا يكسال پس از تولد او نيز ادامه خواهد يافت. اگر كودك شما دختر است رحم و لوله هاي فالوپ او شكل گرفته و در محل نهايي خود قرار دارند. اگر كودك شما پسر است اندامهاي جنسي او قابل مشاهده هستند هر چند ممكن است در سونوگرافي ديده نشوند.

14.gif28.gif

شما چگونه تغییر می کنید؟

با افزايش اشتها و اندازه دور كمر، پوشيدن لباسهاي گشادتر و راحت تر براي شما ضروري بنظر مي رسد. ممکن است شنيده باشيد كه در 6 ماه آخر حاملگي بهتر است به طرف چپ بخوابيد. علت آن اين است كه اگر به پشت بخوابيد رحم شما به استخوان لگني فشار مي آورد بويژه اين فشار به سياهرگ بزرگ تحتاني وارد مي شود كه مسووليت بازگرداندن خون از اندامهاي تحتاني شما به قلب را بر عهده دارد. اگر به طرف چپ بخوابيد اين فشار از بين مي رود. يك بالش بين پاها يا زير كفل يا پاي خود قرار دهيد تا راحت تر باشيد.
تغييرات بسياري زيادي در سيستم قلبي- عروقي شما در حال اتفاق افتادن است و در سه ماهه دوم احتمالا فشار خون شما كمتر از معمول خواهد بود. در صورتي كه در حالت خوابيده يا نشسته قرار داريد به سرعت بلند نشويد زيرا ممكن است دچار سرگيجه شويد.

divider

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)